No hablo español.... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Babs en Ronnie - WaarBenJij.nu No hablo español.... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Babs en Ronnie - WaarBenJij.nu

No hablo español....

Door: Babs en Ronnie

Blijf op de hoogte en volg Babs en Ronnie

24 Maart 2007 | Mexico, Mexico-stad

Na een russische taxirit vol wijze levenslessen over de waarde van familia, hadden we een mooie heldere vlucht langs de kustlijn van Baja California richting Ciudad de Mexico.

We zijn nu een paar dagen in Mexico City en heben nu al(per ongeluk) gekruide sprinkhaan en een in alcohol gedrenkte worm naar binnen gewerkt, nieuwsgierigheid is a killer:) Hoe dan ook, dit smaakte beter dan de onverklaarbare menukaarten die zonder het herkenbare woordje TACO een wilde gok blijven. Voortaan toch maar het spaanse vertaalboekje mee!

Ons hostel ligt praktisch op de Zocalo, HET gezellige, drukke, centrale plein van Mexico stad. Het is een gezellig hostel met een dakterras incl. bar en gitara om de mariachi uit te kunnen hangen. Vanuit het dakterrras heb je uitzicht over de mooie en gigantisch grote gebouwen rondom de Zocalo.

s-Avonds vind je rondom de cathedraal op de Zocalo vele mensen die de indianen traditie van Mexico in ere houden door te dansen op muziek van congos en bongos. Echt super om te zien!

Overdag is de stad bezaait met markt en schreeuwende marktkooplieden. Je kunt er werkelijk voor alles terecht van complete kraampjes die alleen rollen plakband verkopen tot aan een levend vogeltje op een stokje. Verder is er overal eten te verkrijgen, maar ja ... wat is het???

Reistip 1:
Neem geen vol blonde chica mee, verf t of gooi er een Britney Spears coup tegenaan. Ik weet nu wat het is om met een supermodel over straat te gaan, dat dan weer wel.

Free Citytour: Wij als uberbackpackers met een uitgave van ongeveer 165 euro per dag doen natuurlijk mee aan de free city tour. Tsja, de tijden zijn veranderd he! Alejandro wist wekelijk alles van het eerste ontstaan van Mexico, als het vruchtbare middelpunt van het heelal(?)(Mexico City=de navel!) tot aan de symboliek van de muurschilderingen in het museo nacionaal (paleis), tegenover ons hostel. Hierna zijn we afgedwaald naar het hoogste en lelijkste gebouw van de stad met een fantastisch uitzicht tot de nog slapende vulkaan die in de smog verhuld ligt.

PS. Die rare muis kennen ze hier ook. Viva Speedy Gonzales!

Groetjes Taco y Dorrito, meer vanuit Veracruz ....

• 24 Maart 2007 - 21:01

Mam:

Leuk verslag!op het kaartje wat er in het verslag zit kun je volgen waar jullie zitten.zo te lezen hebben jullie geen gebrek aan aandacht misschien ook maar een petje op zetten net als Ronald.Hopelijk worden de menukaarten makkelijke te lezen anders heb ik het idee dat je aan het sonja bakkeren bent en er niet veel kalorieen aankomen,aan een sprinkhaan zit niet erg veel vet en een worm kan nog eiwitten hebben maar er is al heel wat gezien en verteld aan jullie in die paar dagen!tot de volgende keer groetjes!!!

• 25 Maart 2007 - 08:33

Eva & Tom:

Hoi Babs en Ronald,

Leuk om over jullie avonturen te kunnen lezen! Wij krijgen er ook weer kriebels van om een grote reis te gaan maken.
    Heel veel plezier daar!!

• 25 Maart 2007 - 11:40

Annemiek :

He! ziet er relaxed uit allemaal zeg! Als het allemaal gaat lukken dan ga ik eind juni ook maar eens een kijkje nemen in Mexico, dus kan met jullie verhalen alvast ideeen opdoen:)
    Veel plezier igg de komende tijd!

Groetjes Annemiek

• 25 Maart 2007 - 12:43

Sander:

Buenos dias,

Great ! helemaal top, super gaaf heerlijke trip als ik het zie tot nu toe. Geniet ervan, leuk om te zien. Toffe foto's

have a good one,

Cheers mate's !

• 25 Maart 2007 - 14:10

Sabrine:

Hee Barbra! Wat leuk om te lezen dat je gave avonturen beleefd met z'n twee! En dan de foto's. Jaja jaloezie hangt hier in de lucht hoor. ;) Goed om zo op de hoogte te blijven en fijn dat 'wij' ook een beetje op wereldreis zijn zo...

Maarreh,...wie zit er nu in je huisje dan>? Of zijn paps en mams ook op 'vakantie'

In ieder geval nog heel veel plezier gewenst!

Gr
    Sabrine

• 25 Maart 2007 - 15:40

Mick:

He oom Ronald en tante Babs,
    M'n moeder vertelt alles over jullie reis,helemaal leuk. Over een tijdje ga ik mee! Have fun dikke kus

• 26 Maart 2007 - 08:18

Gijs En Sina:

Hopelijk nog gezond na eten van sprinkhaan en een worm, heel leuk jullie bericht, heel veel plezier,

• 26 Maart 2007 - 13:53

Jeroen & Hanneke:

Ola,

Volgens ons vermaken jullie je prima. Wij (de achterblijvers) moeten maar leidzaam toezien hoe iedereen op vakantie gaat. Pap en mams op Madeira, jullie naar Mexico, jim en Judith naar Sint Maarten, Jonathan op wintersport, Sinterklaas naar Spanje en ga zo maar door... Maar we gunnen het jullie hoor! Geniet er van en leuke foto's btw.

Groetjes Jeroen en Hanneke

• 26 Maart 2007 - 14:18

Mariza:

Hi guys!Hoe staat het met jullie Spaans/Mexicaans?? Ben benieuwd wat de route wordt door Mexico. Ik heb zelf 2 mnd rondgetrokken in dit schone land. Regelrechte aanraders zijn de enchiladas met chocoladesaus en the Devils bowl, een grote cocktail bestaande uit alles waar maar alkohol inzit. En dan drinken met een rietje!!
    Veel plezier en tot mails, gave fotos trouwens groetjes Marizzz

• 26 Maart 2007 - 21:03

Ineke:

Hee Babs en Ronald,

Leuke manier van verslag maken is dit, met al die foto's erbij. Grapado! (opgezocht in het woordenboek)

• 30 Maart 2007 - 10:19

Pa En Ma Meester:

We zijn weer terug op ons warmerhuizer stekje. Het is een prachtig eiland!! En het glaasje Madeira smaakt byzonder goed.
    Al is een worm gedrenkt in alcohol ook niet te versmaden. Maar ja,een week is zo voorbij,en jullie beginnen net.Leuke foto's trouwens!! Meer in een persoonlijke mail. Groetjes en kusjes.

• 31 Maart 2007 - 17:21

Doke:

Wat een leuke foto's van jullie beiden!!
    inmiddels zullen jullie wel al verder getrokken zijn. je ouders zijn ook wer in het land ,hebben het vast ook wel leuk gehad. nu goede reis verder en voorzichtig he groetjes Doke

• 31 Maart 2007 - 19:26

Daffie:

Hey Babs en Ronald, Zo.. ik heb net eindelijk ff jullie verhalen gelezen. Wat leuk geschreven!! ik krijg ook zin om ff lekker op reis te gaan haha. en geweldige fotos erbij toppie hoor!! Alleen Ronald zn sterretje stond niet helemaal op de foto hihihihi.
    Om jullie nog ff snel op de hoogte over Jake, hij kruipt, heeft 7 tanden en kan al zelf rechtop zitten en zelfs al staan. Lopen zal niet lang duren hihi.
    Liefs uit een zonnig Alkmaar en lekker genieten daaro he!!
    doeiiiiiiii Mark Jake en Daffie

• 04 April 2007 - 15:10

E*:

hoi nichtje.....
    ikke niet jaloers zijn hoor....... grijns
    Gaaf man dat jullie daar zijn, dat ik dat nooit gedaan heb (heerlijk reizen), maar ja wie weet komt onze tijd nog.....
    heel veel plezier nog daar en ik blijf jullie natuurlijk volgen.
    knuf