Carribean Coastline - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Babs en Ronnie - WaarBenJij.nu Carribean Coastline - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Babs en Ronnie - WaarBenJij.nu

Carribean Coastline

Door: Babs en Ronnie

Blijf op de hoogte en volg Babs en Ronnie

19 April 2007 | Belize, Caye Caulker

Allereerst er staan 2 hele nieuwe berichten op de site compleet met foto's. Het is eindelijk weer gelukt! Enjoy!

En nog even uitleg ivm Ollie´s opdracht: Per SMS een vriendelijk verzoek gekregen om een foto te maken met sombrero en Heineken in de hand. Niet zo makkelijk, Sombreros genoeg maar die Heineken is zoek, alles is Corona, Sol, Tequilla in 8 soorten en Mezcal met zo´n vrolijk wurmpje onderin. Maar nu hebben we ´m... sort of. Zie de nieuwe foto's!

De vliegende Hollander.
Voor je het weet ben je er één. Op de busrit van Chitzen Itza naar Cancun moest ik even iets uit de tas van het bovenrek halen, zet m´n been schrap voor de eventuele bochten, kijk heel even richting de achterbank van de bus en zie een paar gezichten voor 1 seconde complete doodsangst uitstralen... Not Good!? NOODSTOP!! Whoohoo, daar vloog ik achterwaarts met Mag 3 richting de buschauffeur. Pats! Doe mijn oogjes open en zit inderdaad bij onze chauf op schoot. Dat ging maar net goed, toch maar even dat gordeltje om doen. Andere bus kwam achteruit uitsteken, schade was minimaal, restant van het zijspiegeltje even recht zetten en zo reden we weer verder.

Cancun.
Reis tip 1: Jezus is big in Megico, Pasen is iets met Jezus. Gevolg, Cancun was packed! Vreemd genoeg hebben we een 36 dorm aangeboden gekregen en wel voor de goedkoopste prijs tot nog toe, 130 pesos (13 dollar, 26 Belize dollar, 5200 Yen en 8 euro, red.)
Te weten: Cancun is door een computerchip gekozen als hotspot in spé voor de (US) toeristen en heeft dus geen sfeer. Ons hotel heeft een kamer als 36 dorm ingericht en heeft een disco op het dak (met jacuzzi), disco voor de deur en disco om de hoek. En is gelegen in het centrum met de hotelzone kustlijn op 10 min. afstand. Deze kustlijn is omgedoopt tot een groot Disneyland met Hardrock Cafe, Hubba Gump Shrimp en veel All-in Resorts (very American hmm...)

Drama in Paradise.
Wij met de locale bus R1 naar de ´Hotelzone´ tussen de ´n resort doorgesneaked om lekker op het strand te kunnen ontbijten. Onmogelijk met al die all in resorts, na 5 km hongerige strandwandeling ontmoeten we eindelijk Antonio en zijn amigos die ons supergoed opvingen in hun strandtent in Puerto Juarez. Alles werd uit de kast getrokken om onze vers gevangen en zelf uitgekozen Pescada (Snapper) klaar te stomen, en echt verukkelijk!

Een paar Coronas later gingen we met een volle buik nog een keer proberen het mooie strand van Cancun te vinden, hopelijk zonder aangespoeld zeegras etc. Terug aangekomen op de ´Hotelzone´ volgen we dit x de mexicanen en die hebben blijkbaar toch nog recht op een stukje paradijs omringd door massive hotels. En BAM! Even stonden we verstijfd, alsof we rechtstreeks een anzichtkaart in liepen, onvoorstelbaar zo blauw. Hier komt duidelijk de naam azuurblauw vandaan, en genieten maar…

Isla (Bonita) Mujeres.
Er ligt schijnbaar een eiland voor de kust van Cancun dus de volgende dag wij de boot op. Prachtig eiland pal voor de kust en het beleid meldt ´No Mc Donalds here´, helemaal goed dus. En Pats! Weer zo´n mooi strand en wel op de hoek van het eiland. ´s Avonds een cocktailtje en een overnachting er tegenaan gegooid. Volgende dag golfkarretje gehuurd en lekker het 8 km eiland rond cruizen. Langs de Turtlefarm en de lookout points, prachtig maar best wel toeristisch.

Vamos a la Playa Del Carmen.
Ziet er leuker uit zonder alle massive hotels van Cancun en is dan ook duurder dan alle vorige plaatsen. Dus 1 overnachting in een heel leuk en vrolijk geschilderd resortje. Schilder ontmoet, Spray-Art.nl kaartjes achtergelaten en snel weer verder op zoek naar de betere spots.

Tulum = Absolute paradise
Het centrum is klein lokaal en kent geen ´all inclusive´ toeristen, alleen maar rugzak reizigers hier. Na een nachtje in het centrum, besluiten we toch maar naar een beach cabana te gaan, en werd Top!
Terwijl we twijfelen tussen de mango en het stukje ananas zet ik me nog even af met mijn grote teen. En zo schommelen we in een hangmat rustig door de dagen heen. Onze bamboo cabana is simpel maar precies goed. En wat heb je nou te klagen. Een 2 persoonsbed op een zand ondergrond waar een klamboo ruim overheen hangt en met een uitzicht op een zee blauwer dan de kleur zelf (...?) en Pffft... van pure ontspanning ontsnapt een klein beetje valse lucht langs mijn sluitspiertje. Vanavond een koude Corona hierboven op de heuvel en beter wordt het vandaag echt niet meer. De Ruines staan er morgen ook vast nog wel.

Ruines lagen aan het strand en als wij Maya´s waren, had dit zeker onze spot geweest. Heerlijk gezwommen tussen de bezichtigingen door, best lekker met bijna 40 graden.

Ook nog afgekoeld en gechilled voor een dagje in het mooie maar supertoeristische Xel Ha op aanraden van John en Olaf! Ongeveer 10x duurder dan gepland, dus maar weer een week op rantsoen! Wel top, lekker getubed en gesnorkeld, fishie .. fishie!

Kan het nog azuurblauwer in Belize?

Vanaf Chetumal, helemaal tegen Belize aan, afgereisd naar Belize City en meteen maar door naar ....... Caye Caulker:

Welcome 2 the Carribean Luv!
Volop rastas hier en this Rastafari Chi say: “We don´t understand Stephen Marley, for ´under´ is negative ways and so it´s called Babylon, like police. No negative is in Jah. So we overstand Steve all the better for ´over´ is the positive energy that we Rastafaries will bring to the world. And positive energy is my name ´Chi´. For we all come together in Zion.”

“So we just could not live in a negative way, if you know what i mean!”
Quote: Bob Marley, Iron Lion Zion!

Verder is Belize, wat je denkt dat het is: heerlijk rustig, relaxen op het Caye Caulker eiland, mooie handgemaakte sieraden, leuke chilltentjes en azuurblauwe zee, maar .... waar is het strand? Wordt vervolgd!

New Raggae Tips!
- Stephan Marley, Richie Spice, Jah Cure, Buju Banton, Punta, Turbulence, Sanchez (Gospel Raggae) en Beenie man en Tip Ganja Farmer!

Adios Amigos from Zion

• 19 April 2007 - 12:20

Doke:

Wat een leuke reisverslagen!! ik geniet er wel van. Als annemiek en evelien daar ook heen gaan weet ik een beetje wat ze te wachten staat.prachtige foto's ook trouwens, met leuke grapjes. nog veel reisgenoegen groetjes Doke en Ton

• 19 April 2007 - 14:40

Marloes & Ramiro:

haaaaaaaaaaaaaaaaaaai,

't is toch rot voor jullie zo 3 maanden afzien. Hoe vervelend ?!?!? Nou 'happenis' zoals ze op het werk zeggen en geniet er lekker van. Toppie al die fotootjes en verhalen. Alsof we toch een beetje vakantie meevieren. Have lots more of fun en vergeet absoluut dat je straks weer op een gelig zandstrand met viezig groene zee moet teren in de zomer :)).

nou toedels
    Ramiro en Marloes

• 19 April 2007 - 18:18

Enrico Los Banditos :

Heeeyyy Ronald & Babs, te gek mensen....ben ik ook geweest 'op Caye Caulker'!!
    Ben daar gaan snorkelen ergens midden op zee, waar je gewoon kon staan ,en waar er dan een enorme Eagle Ray op ons af kwam, die je kon voeren....is te gek om te doen !!
    Het was een local rasta man, die we bij de sandy bar(of box) stond te promoten..weet niet of dat nog bestaat trouwens.....

Verder zie ik heel veel plaatsen waar ik ben geweest in jullie reisverslag, dus dat haalt "The Good Memories" weer even terug...

Leuk leuk leuk

Un Saludo,Rico

• 20 April 2007 - 01:11

Selma:

Tjaaaaaa... wat moet ik na het lezen van jullie verhalen en na het zien van jullie foto's nog zeggen?!?! Hmmmmmm heerlijk zeg! Inderdaad kan het nog azuurblauwer zeg (dacht dat de Pacific al blauw was!)! Wat voor een kleurenmode hebben jullie op je camera zitten :-)! Mijn volgende bestemming (na azie dan) is bekend hoor: midden-amerika! Geniet er nog van he ( mar dat gaat jullie zo te zien erg goed af!) Dikke knuffel vanuit Sydney x Selma

• 20 April 2007 - 09:27

Jeroen:

Hoihoi... Nou het is hier ook lekker weer hoor! Dit weekend weer een graadje of 25 (hoezo broeikaseffect?) We gaan lekker hangen in park Sonsbeek te Arnhem of bootjes kijken op de rijn. Oh ja, we gaan tussendoor nog een weekje naar Portugal. Naar de zuidkust waar paps en mams ook naar toe gaan. Gaan wij eindelijk ook weer eens op vakantie :) Verder alles goed hier. Geniet nog maar lekker en de groetjes van mij en Hannek.

• 20 April 2007 - 21:41

Corversbos:

Hoy,hoy,we genieten van de leuke verhalen en we reizen zo lekker mee met de gezellige en grappige foto's en ook hele mooie zitten er tussen, nog moeilijk als je ooit 1foto uit wilt kiezen voor poster ofzo,er zullen nog wel meer aparte kiekjes volgen,jullie maken veel werk van deze website kost vast veel vrije tijd doe je zeker als het regent????!!!!groetjes!!!!

• 21 April 2007 - 19:00

Tessa:

ik heb weer ziekelijk jaloers jullie verhalen zitten lezen !! klinkt echt helemaal fantastisch...
    zit toch zwaar te twijfelen of die saaie planning voor weekje turkije niet moet worden omgeruild voor een ticket richting zuid amerika!!

goce!!
    xTessa

• 22 April 2007 - 01:10

Ineke:

Hee Babsie en Ronnie,

Jullie vermaken je nog wel zie ik. Keep it up!

X Inek

• 23 April 2007 - 20:34

Maasluiswestjeweetog:

We leven met jullie mee hoor.
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden. kop op, laat je hoofd niet hangen, elke wolk heeft een zilver randje, morgen is alles anders.
    Kortom
    enjoy