Op Roadtrip naar Ibiza - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Babs en Ronnie - WaarBenJij.nu Op Roadtrip naar Ibiza - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Babs en Ronnie - WaarBenJij.nu

Op Roadtrip naar Ibiza

Door: Ron en Babs

Blijf op de hoogte en volg Babs en Ronnie

09 Maart 2014 | Spanje, Ibiza

Ibiza, eiland van .... mooie stranden, zon, lekker eten, magie en rust. Na een aantal keer dit Spaanse eiland bezocht te hebben, besloten we ..... hier valt het best langer uit te houden dan een weekje vakantie. Dus ... inpakken en wegwezen, zoiets!

Na wekenlange voorbereiding, (een aantal maanden naar Ibiza is een goede stok achter de deur om het huis eens echt af te maken 6 jaar na intrek), geregel en spullen inpakken, vertrokken we ... met de auto! Na meerdere keren gevlogen te hebben, dachten we dit jaar maar met de Rav 4 te gaan, want hoe krijg je anders je hele creatieve huisraad mee. Met veel pas en meetwerk, zat het er allemaal in en ja ... we zijn heel blij met ons bakkie.

28 februari reden we ’s ochtends om 6 uur weg uit Haarlem en konden we lekker doortuffen zonder files tot Lyon. Hier reden we de drukke avondspits in, maar ... ons eerste reisdoel is gehaald en na een ‘apart’ etentje bij een Italiaans restaurant (de eigenaar was zo blij met ons dat we de helft gratis kregen) en een nacht in een F1 hotelletje, konden we weer vrolijk door tuffen richting Middellandse Zee. Vanaf Lyon begon de zon al meer te schijnen en zo groeide ook ons vakantiegevoel. Een lekkere lunch aan zee doet ook altijd wonderen.

Dag 2 eindigde in Tarragone, een uurtje rijden onder Barcelona, waar we zo de carnavalsoptocht in reden. Spaanse oom snor gaf ons als advies, auto parkeren en verplicht meekijken, want er was echt geen doorkomen aan. Was overigens superleuk om te zien, oud en jong gingen helemaal los op en naast de praalwagens en een paar uur later lagen we alsnog lekker in ons hotelletje na te genieten.

Laatste dag en nog maar 350 km te gaan tot de boot bij Denia. 3 dagen rijden en dan 3 kwartier van te voren aankomen voor de overtocht. Timing! Na een relaxte boottrip van 4 uur waren we er dan echt. Ibiza bij nacht .. en in windkracht 7. Na wat sleuteloverdracht gedoe, gezien het netwerk af en toe wat te wensen over laat op een eiland, konden we binnen treden in ons nieuwe paradijsje. Superruim met een ongelofelijk uitzicht op Dalt Vila vanuit de serre. Maar we zitten dan ook stiekum wel op de hotspot van Ibiza stad in Botafoch, dat is een appartementencomplex aan de haven met zwembad en strand voor de deur en 10 minuutjes lopen naar het centrum van Eivissa. Het appartement is fantastisch, maar ... vies! Dat konden we op de foto’s natuurlijk niet zien, dus dat wordt poetsen de komende dagen. ’s Nachts heerlijk geslapen, maar toch af en toe maar even checken of de serre er nog wel in zit met die wind.

Nu, 5 dagen later, hebben we inmiddels een schoon appartement, met nog wel hakkelige wifi en raken we langzaam aan gesettled. Eigen spulletjes er in en voor het ‘in huis natuurgevoel’ een klein groentetuintje aangelegd in de serre. Ja ... als je mooi weer hebt, moet je er ook gebruik van maken. Omdat we hier niet alleen maar willen luieren, moeten er ook belangrijke dingetjes geregeld worden, zeg maar ... het leed dat overheid heet. We hebben de grootste niet mee willen werkende creep van het eiland gesproken om een NIE nummer (het Nederlandse BSN) aan te vragen en met onze 3 woorden Spaans en hun 3 woorden Engels worden we van hot naar her gestuurd, Agencia de Policía, Ministerio de Hacienda, etc., we hebben ze allemaal al gehad. En het manjana, manjana vooroordeel klopt ☺ Dat merken we ook heel goed met onze Italiaanse huisbaas. Het goed werkende internet komt ooit echt, zodat we ook verstaanbaar kunnen skypen en facetimen!

Maar ... we hebben het gevoel dat we elke dag toch weer een stapje dichterbij de Spaanse droom komen en genieten van dit mooie eiland. We hebben de eerste integratie al doorlopen, hardlopen en skaten voor de deur tussen de locals. Dus ... moet goed komen! Helemaal met onze basiscursus Spaans en LOI cursus Spaans op reis, haha. Wij geven nooit meer af op die mensen van het roer om ... respect!

Lekker in het zonnetje aan het Talamanca strand van een heerlijk wijntje, mandje brood met aioli en olijven genieten of uit eten in een van de gezellige restaurantjes, we komen er langzaamaan helemaal in. En het mooie is ... we zitten hier 3 maanden.

La vida es bella!

Hasta la próxima vez, Ron y Babs

• 09 Maart 2014 - 14:35

Sander:

Hey hey, good on ya! fijn dat het thuis gevoel is geboren. Heel veel succes daar. Je schrijft leuk.
    Groetjes Sander & Elzina en Maud natuurlijk!

• 09 Maart 2014 - 17:39

Marianne En Ton :

Wat een leuk stuk heb je geschreven. Wij beleven het helemaal mee.
    Tip: Geef het later uit als reisdagboek. Past helemaal in het thema van de boekenweek.
    Grt.en tot FaceTime of Skype.

• 09 Maart 2014 - 18:00

Heidy:

Thanx om ons zo op de hoogte te houden. Waren al erg benieuwd hoe het ging en zo leuk geschreven! Ga zo door. We genieten mee.
    Liefs Heidy en Sander

• 09 Maart 2014 - 20:52

Thea:

Hallo saampjes daar! wat een leuk reisverslag ik heb het met veel plezier gelezen en hoop nog meer mooie verhalen te lezen, knuffels mam/ schoonmoeder

• 10 Maart 2014 - 12:35

Lucia:

Hola Barbra y Ron,

Wat heerlijk zo een aantal maanden weg en een ander leven op Ibiza. Dank voor het verslag, leuk dat jullie het zo bijhouden en fijn om te lezen.
    Saludos y un abrazo. Lucia, yogalerares

• 10 Maart 2014 - 22:03

Chantal Kool:

Hallo buurtjes!
    Wat leuk te lezen hoe het gaat met jullie! Vooral goed om te lezen dat jullie je erg vermaken!
    Wij wensen jullie de ultieme Spaanse Droom toe! Dat het maar heel voorspoedig mag verlopen.
    Geniet met volle teugen! Maar dat komt goed zie ik.

Groetjes van ons alle 4!

• 10 Maart 2014 - 22:03

Chantal Kool:

Hallo buurtjes!
    Geniet met volle teugen! Maar dat komt goed zie ik.

Groetjes van ons alle 4!

• 11 Maart 2014 - 22:46

Patricia Nijdam :

Hey, Yoow,..

Dat is effe leuk om te lezen! Fijn dat jullie je draai langzaam aan het vinden zijn.
    (hier vanuit mijn stoel, stinkend jaloers te zitten wezen.... maaaarrrrr... ook wij hier hebben top weer,
    ook heerlijk zonnig... hahaha... dus dat troost me dan een beetje, maar helaas is het geen magisch Ibiza)
    Tja,.. ach na een week of 3 , zeg je ook op alles ... manjana, manjana ... Go with the flow en stap af
    van de Nederlandse snelheid.
    enne.. Babs, gooi je haar los en gooi je charmes in de strijd wie weet gaan de
    Spanjaarden dan wat harder lopen om zaken geregeld te krijgen. Je weet maar nooit!

Nou jong en LUI (haha) ik zou zeggen hasta la vista en hou ons op de hoogte, veel plezier daar, geniet,
    Have fun, doe alles waar je anders spijt van zou krijgen (anders moet je er weer voor zoveel maanden
    heen... haha..lol.. ) en vooral succes met alle crea zaken!! toi-toi-toi

Jullie niggie uit Badhoevedorp (of old places)
    Patries

• 14 Maart 2014 - 22:29

Gijs En Sina Oudt:

Wat tof om jullie reisverslag te lezen, heel veel goeds gewenst voor jullie op Ibiza en geniet ervan, de tijd gaat snel, gr Gijs en Sina

• 15 Maart 2014 - 09:52

Sina Oudt:

Geweldig de foto, s van Carnaval, lijkt Brazilie wel, misschien is dat voor jullie de volgende trip,
    Groeten uit Mokum

• 20 Maart 2014 - 11:18

Ramiro & Ellen:

Ola!!!! extranjeros en Ibiza! Qué tal? Cuánto tiempo más en Ibiza? Hablas un poco más Español? Tienes trabajo? Si no, tienes que comer saltamontes.
    Hi hardwerkende Ibiza genieters. Heel leuk om mee te genieten van jullie 3 maanden
    “ het roer om” op Ibiza. Zo te lezen een heeeele relax eiland dus toch, mañana...??
    Het beste is mee te doen in hun tempo! en met de taal komt het wel goed in 3 maanden. Despois vamos hablar... cuidado con los estafadores Veel succes en we kijken uit naar jullie proxima aventura.
    Te saludo Ramiro en Ellen

• 04 Juli 2014 - 09:46

Ramiro & Ellen:

Ola, que tal, gringos Holandeses?
    Ustedes y regresados a la finca en Ibiza?
    Mi alegro de tener recibido tus noticia en Español e de saber que vives en una finca.
    Yo no habito en una finca más en una casa en la villa de Hoofddorp, en la Holanda.
    Pero no tengo gallineros nen tampoco corderos, mas tengo muchas árboles atrás de mi casa.
    Una de las árboles tiene un pájaro muy negro, yo lo creyó que es un mirlo que canta todos los días á las 4 horas de la mañana, cantando bonitas cantigas cerca de la porta de su amante e después termina como nos otros silbamos cuando una chica muy guapa viene a largo de nos otros. Posiblemente un mirlo que hay venido de Portugal o de España e aprendido a silbar con nos otros.
    Por ahora basta, hasta la vista, sobrinos