Viva Ibiza! Na het zaaien, komt de oogst! - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Babs en Ronnie - WaarBenJij.nu Viva Ibiza! Na het zaaien, komt de oogst! - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Babs en Ronnie - WaarBenJij.nu

Viva Ibiza! Na het zaaien, komt de oogst!

Door: Barbra

Blijf op de hoogte en volg Babs en Ronnie

12 Juni 2014 | Spanje, Ibiza

We zijn inmiddels 2 maanden verder, dus voordat er zoekacties losbarsten ... we zitten nog steeds op het mooie, bijna tropische Ibiza.

Natuurlijk is er heel veel gebeurd de afgelopen 60 dagen, bijna te veel om over te schrijven, maar ik ga toch weer een poging wagen met de hoogtepunten voor iedereen die het wil weten. Het komt vooral neer op de titel van dit verhaal.

Ronald heeft naast Boomerang en verschillende Spray-Art klussen (Global Reggaebar, de Reggae taxibootjes, On the Beach restaurant en ons gezamelijke Mozaiti project bij Hidden Bar), vele creatieve uurtjes doorgebracht in zijn atelier samen met de altijd plannen makende, maar beroeps socializer Luis, Mauricio en vele anderen. Iedereen doet zo zijn eigen ding in een van de vele garageboxen. Resultaat is een fantastische beweegbare gelaste robot (de wildlasser), een opgelapte gitaar van 8 jaar oud door Mauricio, gezellige bbqavondjes, en de rum was eigenlijk nooit gone! Nu een paar maanden later, is het atelier ingeruild voor een ruime finca, maar daarover later meer.

Ik heb mijn kennis van de Engelse taal en mozaiek steentjes gedeeld de afgelopen periode. Engelse les geven is superleuk om te doen en ook heb ik mijn eerste workshop mozaiek gehad aan 5 Nederlandse dames, de resultaten zijn op mijn site te zien en het was een gezellige steentjes en voeg zooi tussen de wijntjes door. Daarnaast liep de markt gewoon door en heb ik mijn koopwaar uitgebreid met gehaakte tasjes. Wie weet sta ik binnenkort ook nog wel op een galerie. Het blijft spannend. In ieder geval staan er weer een paar workshops mozaiek op het programma.

Tussen de bezigheden door, vergeten we de innerlijke mens natuurlijk niet. De wijntjes glijden nog lekker naar binnen en er zijn gewoon zoveel leuke restaurantjes hier, daar kunnen wij ook niets aan doen ... En de pintxos, aaahhhh .... En als we dat zat zijn, halen we gewoon een lekkere Hollandse vette bek bij Cafe De Hoeck. Alleen de Koningsdag viel hier een beetje tegen, volgend jaar weer gewoon in Nederland. Maar morgen weer een nieuwe poging met het WK. Het bier smaakt iig goed met deze tropische temperaturen. Echt waar, vanaf het moment dat we hier voet aan wal zetten, gooien ze elke week een kooltje extra op het vuur. De 30 graden wordt nu dag na dag bereikt!

Grappig detail is, dat de middag hier duurt totdat de zon onder is. 8 uur ’s avonds is hier dus 8 uur ’s middags ☺ En zo houden ze de dagen hier lekker lang.

Ondertussen zitten onze Nederlandse vrienden hier ook niet stil. Zo hebben Chris en Tim bed and breakfast de IbizaMansion geopend en is het oude stadscentrum van Ibiza een kledingwinkel Juwels van Julie rijker. Feestjes genoeg dus. Het is hier een hele open gemeenschap van Nederlanders, iedereen geeft elkaar tips, althans zo ervaren wij het.

Met Pasen was het een gezellig vrouwen onderonsje in huize Duikersloot/Meester, Marly kwam over naar het eiland en we hebben alle hoeken van het eiland wel gezien. Supergezellig, met een yogales als beginverassing na een paar uur vliegen en ja ... zij is nu ook verliefd op Ibiza.

Spanje is katholiek en daar ontkom je niet aan met Pasen. De sombere klanken van de Paas processie dreunden tot ver in de nacht door vanaf Dalt Vila tot in je huiskamer. En een paar weken daarna was het een stuk vrolijker feestje, namelijk het Medieval Festival. Oude middeleeuwse tradities worden elk jaar in mei nieuw leven ingeblazen. Een weekend vol gezelligheid, maar ook het begin van de enorme toenemende drukte in de stad. We mogen dan wel op de meest chique hotspot van ibiza stad zitten, maar de bar dancing naast ons gaat toch ook gewoon door tot 6 uur ’s ochtends, inclusief schreeuwende gasten, dus het eind van de huurperiode in Ibiza kwam als geroepen.

Na een blijven we langer welles/nietes periode, voelde het niet goed om naar huis te gaan en nu zitten we opeens met onze reetjes in een fantastische finca in het noorden van Ibiza vlakbij Sant Joan, compleet met groentetuin en de liefste hond van de heeeeele wereld Diana. Daarbij een superlieve eigenaar, die verhuisd is naar de begane grond waar hij met zijn vader woont. Helaas kreeg opa een hersenbloeding een dag voordat wij aankwamen, maar na een week stapte hij alweer vrolijk in de auto en is het ergste leed achter de rug. Hij heeft zijn rol als vogelverjager in de groentetuin weer hervat ☺ ’s Avonds genieten we hier van duizenden sterren en worden we rond 5 uur gewekt door de hanen. Idylischer kan bijna niet, ook al zou je hem graag zijn nek omdraaien rond die tijd. En dit alles gebeurd op 1 km lopen van het strand Xarraca, dat we vanuit onze Finca kunnen zien liggen tussen de heuvels door.

Zoals het er nu naar uitziet stappen we 6 juli in de auto om langzaam terug te rijden. Er staan festivals op het programma in Nederland, de wildlasser goes on tour, sinds het Digital Festival met Pasen een groot succes was (waar Ronald voor terug gevlogen was), zijn de fans niet meer te houden!

Zelfs discotheek Space ontkomt niet aan de kunsten van Ronald. Dit alles begon met een freakshow, echt, we waanden ons net in de Holland’s got talent auditie. Veel dansers, krachtpatsers, goochelaars, maar .... Ronald zijn legendarische welkomstzin, no cantar, no bailar, i’m a graffiti artist heeft wonderen verricht. En zo was hij opeens part of the deco crew van Space en konden wij bij het Elrow openingsfeest aanwezig zijn. Een feestje met veel kolder, grote poppen, een vliegtuig en woordgrappen. Helemaal super!

Dan is er nog de opening van de Global Reggaebar geweest, waar DJ Don Arco (we kenden hem en zijn vrouw Angelique nog uit Midden-Amerika) en vele anderen gedraaid hebben. Ibiza zou Ibiza niet zijn als je ook daar weer nieuwe mensen ontmoet en zo werden we een aantal dagen later uitgenodigd door een paar Indiers in hun hotel om te genieten van hun kookkunsten. Erg lekker en gezellig.

Ook leuk was het wijnproeven bij Winery Cesar. Geen idee wat ze daar allemaal aan het doen waren, maar de wijn smaakte goed en na een paar glazen schuif je toch een stuk makkelijker bij anderen aan, en werd het eigenlijk meer een kroeg idee dan een wijnproeverij ☺

Vrienden van ons, Oliver, Tara met Dailey zijn een paar weken terug ook overgekomen. Uiteraard hebben we de omgeving waar ze zaten, Sant Miguel, van te voren even gecheckt en met zijn mooie caves en strand, was het helemaal goed gekeurd. Het was gezellig om jullie weer te zien en de etentjes waren heerlijk.

En als klap op de vuurpijl, zijn we om! Jawel ...... we hebben eindelijk Spaanse les. De zelfstudie schiet niet op en we kunnen het niet maken om thuis te komen met het welbekende, Hola, que tal? Dus ook al is het 30 graden, lokt het strand en vallen de mussen van het dak, wij zijn gewoon druk aan de studie. En het is nog leuk ook! Maken we iig niet meer dezelfde fout, die we de afgelopen 8 jaar hebben gemaakt Me gusto, ipv Me gusta. 1 letter verschil, maar het betekent iets heel anders. Wij dachten te zeggen, ik vind dit leuk, maar we zeiden ik hou van mezelf ... zoiets, hahaha! We werken er nu tenminste aan ...

Wij gaan hier iig nog even van de laatste weekjes genieten, raar idee en eigenlijk willen we helemaal niet weg hier. We zijn zelf al aardige Ibicenco’s aan het worden, met een koffietjes op ons dakterras langzaam wakker worden, het liefst gooien we er s’middags een siesta in en het avondeten gebeurd niet voor 22:00 uur. Ja ... dit bevalt ons wel hier. Misschien boeken we stiekum toch wel langer of komen we een andere keer nog terug. Wie zal het zeggen!

Adios y hasta pronto, grande besos de Ronald y Babs

• 12 Juni 2014 - 19:05

Sander:

Hoi Barbra en Ronald,

lekker hoor, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, we zouden bijna willen gaan verhuizen. Groetjes Sander en Elzina en Maud.

• 13 Juni 2014 - 09:31

Barbra:

Hoi hoi, om alle foto's te kunnen zien, klik gewoon op foto's linksboven in het menuutje. Groetjes
    van ons!

• 13 Juni 2014 - 11:07

Helène Van Den Berg:

Wouw,
    Wat klinkt het heerlijk daar. Als ik het zo lees gaan jullie misschien wel eens helemaal die kant op. Leuk vakantie adresje. :-).
    Nog lekker genieten de laatste weekjes. Heerlijk.
    Adios,
    Groetjes Helène (vanuit een zonnig Nederland, ja wij kunnen er de laatste weken ook wat van).

• 13 Juni 2014 - 11:38

Lucia - Okido Yoga Haarlem:

Ik heb genoten van je verslag. Wat kan je goed schrijven Barbra. Door je verhaal zie ik het helemaal voor me. Wat een avontuur, een creativiteit. Blijf genieten zo lang het kan.
    Buen viaje y hasta la vista en Holanda.

Saludos,

Lucia
    Okido Yoga

• 13 Juni 2014 - 23:30

Marloes, Ramiro En Zoë:

Ja joh echt toppie al die belevenissen klinkt als een heerlijk leventje....... nooit meer weggaan zou ik zeggen!! Hier ook lekker weer en een feestje voor Ramiro. Zoë brabbelt aardig en schaterlacht een eind heen. weer eens skypen...!! dikke knuffels van ons. ps. nog een sangriaatje naar binnen gegoten voor die 5-1 tegen Spanje?!?!?!?

• 14 Juni 2014 - 11:28

Gijs En Sina Oudt:

Geweldig jullie verhaal te lezen en mooie foto, s, wij zjn met vakantie in Nederland, zeer zeer zonnig en op camping waar wij staan, worden wij ook om 5 uur gewekt door de hanen (ook toevallig).

• 14 Juni 2014 - 11:29

• 14 Juni 2014 - 11:29

• 22 Juni 2014 - 15:16

Ramiro & Ellen:

Olá Ibicenco’s Ronald en Babs
    Wat een geweldig avontuur op Ibiza eiland en zeer leuk om mee te beleven met jullie.
    De creativiteit spat er vanaf en contacten zijn ook super belangrijk in het leven, het brengt je steeds weer op andere ideeën, adressen, stranden cafés, b. b.’s enz..Wat een zwaar leven hebben jullie, zeg, basta, regresa estoy mucho celoso. Jullie zijn jong en genieten er van, super! Wij hebben nog wat mooie muurschildering in Lisboa gespot, we denken altijd meteen aan nuestro sobrino Ronaldo. De foto’s daarvan zijn gestuurd via je mail, maar ze zijn niet zo mooi als van nuestro sobrino, Ibicenço
    ha, ha! We horen het wel of we jullie in Holland terug zien of misschien opzoeken op Ibiza we worden wel nieuwsgierig, inmiddels hebben we wel zin in een B. B. en tapas en tinto’s en la playa. Wat een mooie foto’s van grotten en watervallen. Viva Ibiza! viva los tintos.
    Succes met je Spaanse les
    Adios con muchos besos de tio e tia de Hoofddorp.

• 29 Juni 2014 - 20:53

Doke En Ton:

Hoi Barbra en Ronald,
    een beetje laat ,maar we zijn net terug van vakantie naar Italie. Jullie genieten er wel van !!!
    zal tegen vallen weer in nederland. Maar met een nieuw nichtje Zal dat ook wel lukken.
    groetjes Doke en Ton

• 02 Juli 2014 - 23:36

THEA:

geweldig leuk om te lezen al weten wij al wel veel van het verhaal blijft het leuk om het zo
    in z'n geheel te lezen en wat zijn de weken dan hard gegaan en hebben jullie niet stil gezeten
    ondanks de hapjes en drankjes hier en daar. geniet de laatste dagen nog en dan langzaam terug met eerst nog kamperend wat Spanje zien! fijne reis terug!

• 02 Juli 2014 - 23:50

THEA:

een beetje van alles wat met de foto's hartstikke leuk met plezier gekeken!